воскресенье, 31 января 2021 г.

Урок гісторыі ў 7 класе

 

Эпоха Вялікіх

геаграфічных адкрыццяў

                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                           Падрыхтаваў настаўнік гісторыі                                Буйнавіцкай сярэдняй школы

                                                                                                      Аляксандр Міхайлавіч Буцько

 

 

 

 

 

 

 

 

Тэма ўрока: “Пачатак Вялікіх геаграфічных адкрыццяў”

Тып урока: камбінаваны

 

Мэты ўрока:

- высветліць прычыны Вялікіх геаграфічных адкрыццяў, даць ім агульную характарыстыку;

- азнаеміць вучняў з мараплаўцамі-першаадкрывальнікамі;

- выявіць наступствы і значэнне Вялікіх геаграфічных адкрыццяў;

- развіваць у вучняў уменне ўстанаўліваць прычыны, следства і значэнне гістарычных падзей і з'яў, уменне канкрэтызаваць падзеі;

 
Абсталяванне ўрока: мультымедыйны праектар і экран, 
атлас “Сусветная гісторыя Новага часу 7 клас”.
 
Ход урока
1.Арганізацыйны момант
Добры дзень, дзеці! Я вітаю ўсіх і рады бачыць вас бадзёрымі, вясёлымі і здаровымі.
Нам спатрэбяцца для работы падручнікі па гісторыі, а так сама атласы.
 Хацелася б каб на ўроку вы былі уважлівымі і актыўнымі.
Сёння на ўроку я прапаную вам адправіцца ў падарожжа. Ці згодны вы?

 

Слайд №1,2

Паведамленне тэмы і задач урока

 

- Перад тым, як пачнем працаваць па новай тэме, давайце, калi ласка,

 праверым, як вы засвоілі пройдзены матэрыял і выканалі дамашняе заданне.

 

2.Праверка дамашняга задання

Вучні атрымліваюць “Рабочыя лісты”, на якіх размешчаны заданні (”па пройдзеным матэрыяле” 

і па новай тэме). Самастойна выконваюць заданні па пройдзеным матэрыяле (5-6 хв.),

 адразу ж пасля гэтага правяраюць свае адказы

Слайд № 3,4,5

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Рабочы ліст вучня(вучаніцы) 7 класа ______________________________________________

па тэме: “Пачатак Вялікіх геаграфічных адкрыццяў”

Заданні па пройдзеным матэрыяле

Падзеі. Назавіце краіны да якіх адносяцца падзеі

1.      Аблога Арлеана ______________________

2.      Выпуск першай друкаванай кнігі__________________

3.      Скліканне генеральных штатаў __________________

4.      Прыняцце “Залатой булы”______________________

5.      Барацьба Людовіка ХІ і Карла Смелага______________

6.      Вайна Пунсовай і Белай ружы_____________________

 

Даты. З якімі падзеямі звязаны даты?

 

1.1337-1453гг.-_________________________________________________

2. 1309-1377гг.-_____________________________________________________

3. 1479г.-______________________________________________________

4. 1445г.-__________________________________________________________

 

Асобы. Суаднясіце (злучыце стрэлкамі)

 

Ф.Брунелескі       вынаходнік кнігадрукавання

 

І.Гутэнберг          архітэктар

 

С.Батычэлі           скульптар

 

Данатэла              мастак

 

 

 

Франтальны апрос                “Значэнне кнігадрукавання”

 

Слайд №6

Рукапісныя кнігі                                  Друкаваныя кнігі

 

1.Высокі кошт аднаго экземпляра,      1. ???

выраб адзінкавых экземпляраў

2. Выраб кніг цягнуўся месяцамі         2.???

3. Асноўныя цэнтры вырабу кніг-       3.???

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вялікія геаграфічныя адкрыцці

 

 

Прынц Энрыкі гэта ________________________________________________

 

Праславіўся тым,што ________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________

 

 

 

Хрыстафор Калумб гэта______________________________________________________________

 

 Праславіўся тым, што ў ________ годзе _________________________________________________

 

 

 

Барталамеу Дыяш у _________ годзе __________________________________________________

 

 

 

Васка да Гама стаў вядомы таму, што ў __________годзе __________________________________

__________________________________________________________________________________

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3. Вывучэнне новага матэрыяла 
Слова настаўніка                
 
Слайд №6
                                     План вывучэння новага матэрыяла
 
1.      Прычыны Вялікіх геаграфічных адкрыццяў 
2.      Першыя мараплаўцы 
3.      Што адкрыў Хрыстафор Калумб? 
4.      Пошукі марскіх шляхоў у Індыю 
 

З сярэдзіны 15 да сярэдзіны 17 ст. еўрапейцы адкрылі шмат невядомых ім да гэтага зямель. Гэтыя адкрыцці называюць Вялікімі геаграфічнымі адкрыццямі. Яны дабраліся да поўдня Афрыкі, а абагнуўшы яе, даплылі да Індыі. Былі адкрыты Амерыка, а затым Аўстралія. Першыя кругасветныя падарожжы дазволілі канчаткова даказаць, што Зямля мае форму шара.

Якія ж прычыны пабудзілі еўрапейцаў адправіцца ў далёкія плаванні?

Прычын было некалькі. Давайце паспрабуем разабрацца.

Слайд №7

Мы ўжо ведаем, што ў Познім сярэдневякоўі ў Еўропе бурна развіваліся гарады, узнікалі мануфактуры, а значыць і тавараў выраблялася больш, развіваўся гандаль. Канешне уладальнікі мануфактур, купцы былі зацікаўлены ў тым каб прадаць як мага больш сваіх тавараў, таму ім патрэбны былі новыя рынкі збыту і яны пачнуць іх шукаць у далёкіх краінах.

Па-другое, багатыя еўрапейцы- купцы, банкіры самі хацелі купляць раскошныя тавары з Усходу, бо такіх не рабілі ў Еўропе. Напрыклад тканіны такія як шоўк, вострыя прыправы.

Па-трэцяе, яны хацелі разбагацець на захопах новых зямель. Хадзілі чуткі, што на Усходзе ёсць краіны багатыя золатам і іншымі каштоўнасцямі.

Акрамя таго, традыцыйна гандаль з Усходам вёўся праз парты Міжземнага мора. 
Заваевы турак-асманаў, якія захапілі ўвесь блізкі Усход і Паўночную Афрыку, 
адсеклі Еўропу ад традыцыйных рынкаў.
 
               Усё гэта прывяло да пошуку новых гандлевых шляхоў на Ўсход. 
Даследаваліся два шляхі: вакол Афрыкі, які пракладвалі партугальцы, і заходні, 
дзе галоўную ролю іграла Іспанія.
Работа ў сшытках. Вучні коратка выпісваюць прычыны ВГА
               Пачаліся рызыкоўныя  падарожжы. Але яны былі немагчымы без дасягненняў
 у навуцы і тэхніцы, без новых ведаў у геаграфіі, астраноміі і марской справе.
Усё больш вучоных к гэтаму часу скланяліся да думкі, што Зямля мае форму шара,
 а значыць калі плысці з Еўропы ўвесь час на Захад, то можна папасці на Усход у Кітай і Індыю. 
 
Азнаямленне з гістарычнай даведкай у падручніку с.13 Вучань чытае ўголас
 
 
Слайд №8
3
Каб ажыццявіць такое доўгае плаванне патрэбны былі прыборы для арыенціроўкі караблёў. 
І такія прыборы з'явіліся. Компас і астралябія, якая дазваляла арыенціравацца па зорках на небе.
 
 Слайд №9
Для далёкіх падарожжаў патрэбны былі і новыя караблі. Лепшымі з іх сталі каравела і галіон
 
Слайд №10,11
Слова “піянер” азначае “першапраходец”. Дык вось піянерамі сярод еўрапейскіх краін
 якія распачалі пошукі марскіх шляхоў былі Партугалія і Іспанія. 
Работа з атласам.  Адкрываем карту на с.2-3 і знаходзім Партугалію і Іспанію
 
Яны мелі зручнае геаграфічнае становішча. Партугалія знаходзілася на краі Еўропы, 
заходнія межы якой амываліся Атлантычным акіянам. Краіна мела зручныя парты,
 куды заходзіла шмат судоў з розных дзяржаў. З даўніх часоў партугальцы плавалі 
ўздоўж паўночнага ўзбярэжжа Афрыкі, яны былі самымі вопытнымі маракамі ў Еўропе.
Арганізатарам першых партугальскіх экспедыцый стаў прынц Энрыкі
                             
Слайд №12                 Паведамленне вучня “Энрыкі-мараплавец”
 
 Падчас выступлення вучня астатнія, апіраючыся на матэрыял паведамлення,
 запаўняюць абаротную старану рабочага ліста.
 
Слова настаўніка 
Прасоўванне партугальцаў уздоўж афрыканскага узбярэжжа на поўдзень, 
прымусіла іспанцаў шукаць іншага шляху ў Індыю. Іспанія не хацела развязваць вайну з суседняй
 Партугаліяй. Кароль Фердынанд і каралева Ізабела прынялі прапанову італьянскага
 мараплаўца Хрыстафора Калумба адправіць караблі у Індыю праз Атлантычны акіян на захад.
 
Слайд №13                 Паведамленне вучня “Х.Калумб”
Вучні прадаўжаюць працаваць на рабочым лісце
 
Слайд №14    Работа з атласам.  Карта на с.2-3 і знаходзім шляхі Калумба да Амерыкі
 
Азнаямленне з гістарычнай даведкай “Калумб ажыццявіў яшчэ тры экспедыцыі ў Амерыку”
  у падручніку с.64 Вучань чытае ўголас
 
 
Слова настаўніка                Работа ў рабочых лістах
 
Слайд №15                 
Ужо пасля смерці прынца Энрыкі партугальцы здолелі дабрацца па моры да Індыі.
У 1488 годзе мараплавец Барталамеу Дыяш адкрыў паўднёвы край афрыканскага мацерыка- мыс,
 названы ім мысам Добрай Надзеі. Слайд №16
 
Работа з атласам.  Карту на с.2-3 знаходзім шлях Дыяша
Адкрыцці Калумба прымусілі партугальцаў спяшацца.
Летам 1497года з Лісабона выйшла ў мора флатылія з 5 караблёў пад кіраўніцтвам Васка да Гамы.
                         Паведамленне вучня “Васка да Гама”
 
Слайд №17, 18       Работа з атласам.  Карта на с.2-3 знаходзім шлях Васка да Гамы
 Слайд №19, 20                                                    4
      Слова настаўніка                
 
Геаграфічныя  адкрыцці зробленыя еўрапейцамі мелі мноства наступстваў.
 Гэта:
Слайд №21
         1. . Атрыманы новыя дадзеныя аб Зямлі – яна па форме шар
         2 Новыя ўяўленні аб землях, кантынентах, народах
         3. . Атрымалі развіцце навукі: геаграфія, астраномія, гісторыя
         4. Складваецца адзіны сусветны рынак
          5. Галоўныя марскія шляхі зрушыліся з мораў у акіяны
         6. З'явіліся новыя парты: Лісабон, Лондан, Амстэрдам
         7. Новыя прадукты харчавання
 
А значыць можна смела сказаць, што гэта былі Вялікія геаграфічныя адкрыцці.
 
Работа ў сшытках. Вучні коратка выпісваюць наступствы ВГА 
 
4.Замацаванне новага матэрыяла
 
Слайд №22
Назавіце падзею
  1488 год   Адкраццё мыса Добрай Надзеі 
1492 год Адкрыццё Калумбам Амерыкі 
1498 год Васка да Гама адкрыў марскі шлях у Індыю 
 
   Слайд № 23,24
           Суаднясіце правільна
         Каравела  -  Прыбор для арыенціравання
         Астралябія  - Першапраходец
         Піянер -   Марское судна
 
5.Падвядзенне вынікаў
Вучні здаюць рабочыя лісты (адзнакі будуць аб'яўлены на наступным уроку, 
пасля праверкі настаўнікам)
 
6.Дамашняе заданне  § 2, с.17, з.4 
 
7.Рэфлексія
Прадоўжыце сказ “Сення на ўроку я даведаўся,  што …”
 
 
 
 
 
 
 
 
                               

 

5


Комментариев нет:

Отправить комментарий

 https://sitnikpw.wixsite.com/history